torsdag 17 augusti 2017

Mini semester hos bl.a. Pippi

Nu far vi iväg...... som Fredrik har längtat att få träffa Pippi. O vilket ställe.... glatt överraskad, över mina förväntningar.

På vägen upp så sov vi över i Karlskrona. En vacker stad... skulle helt klart kunna tänka mig att ta två nätter en annan gång och åka ut i skärgården... bara vädret är bra.

Det fick i stället bli en dag på Marin Museum. Det var mycket att titta på, framförallt till Christians glädje. Pojkarna sprang mest runt...

På em/kväll så checkade vi in på Scandic nere vid hamnen och gick en runda innan det blev mat o en drink på hotellet.

Dagen efter var det dax att åka vidare... Första stoppet var Kosta, finns ju alltid något att köpa. Men just idag blev det nya lampor till vårt kök.. Det var svårt att inte köpa när de var så pass billiga. Vi gav 1200 :- st o de kostade 5000:- i ordinarie o snygga var det ... de blev perfekt i vårt kök.

Så äntligen efter Fredriks evinnerliga tjatande så var vi på plats - Astrid Lindgrens Värld -
Detta är vårt lilla hus o det största att hyra :-) kändes riktigt lyxigt...

Första kvällen tog vi det bara lugnt, gick en runda o fixade lite mat hemma i stugan. Sen dagen efter åt vi frukost på deras restaurang och så till att vi blev riktigt mätta för en lång dag i parken. Eftersom vi åt frukosten hos dem så fick vi möjlighet att komma in i parken innan de öppnade... nästan en hel timme extra blev det. Då hann vi att gå runt o titta och planera lite vad vi göra o vilka föreställningar som skulle se. Absolut värt frukostkostnaden :-)

Vi fick träffat Prussiluskan, Kling o Klang o naturligtvis inhandlat en pippi tröja... dagen till äran.
Sen bar det av till Pippi för att häls på henne.  Fredrik var lycksalig..💜💜💜